Az imént olvastam a mandineren egy szemlézett cikket a 16. média-szakmai konferenciáról és várható sírás-rívásról. Eszembe jutott Bogár egy fejtegetése, azt hiszem egyet tudok érteni vele e kérdésben, így röviden be is írtam kommentként. Mivel ezzel amúgy is szerettem volna foglalkozni, hát bemásolom ide is:

 

"..Én egyet tudok érteni Bogárral ebben a kérdésben. Tőle hallottam először az ominózus D-C Bendit kirohanás után, miszerint is: "miszter Orbán, tűrhetetlen, hogy maguknál a kormány ellenőrizni akarja a médiát, ugyanis nálunk a média ellenőrzi a kormányt!", hogy ezen a kijelentésen érdemes elgondolkodni alaposan és filozófia síkon is megvizsgálni.

Félreértés ne essék, én is a szólásszabadság feltétlen híve vagyok, elvárom az aktuális kormányzattól, hogy mindenki mondhassa el a véleményét szabadon és ezért ne érhesse semmilyen hátrány. (Én ezt még egyes történelmi események vonatkozásában sem korlátoznám...)

Azonban nálunk a sajtószabadság értelmezését szeretett liberális barátaink lefordították a sajtótermékekre is, s mint minden liberális értelmezés, ez is torzszülött lett, 4 kézzel és 100 pofával). A médiumok pedig köztudottan a bogári "globalopénzszivattyúk" vagyis a pénztőke megjelenési formái, profittermelő egységek (vagy inkább a profitérdekek szócsövei, "mi lesz a német cégekkel, jaj-jaj"), s így semmiben sem különböznek mondjuk egy vasgyártól, egy nonstop abc-től vagy akár egy tejüzemtől. Előállítanak egy terméket, szolgáltatást nyújtanak és kész. 

Ha viszont így tekintünk rájuk, akkor nem értelmezhető ép ésszel, hogy vajon őket miért nem ellenőrizheti a kormányzat, ami az állampolgárok által megválasztatott, s ezáltal egyúttal s népfelséget megtestesítő testület. És valóban, én sem úgy szavaztam kedves Cohn Úr, hogy felhatalmaztam szavazatommal a parlamenten keresztül a kormányt, hogy az életem minden területét ellenőrizheti és szabályozhatja a születéstől, az adózáson és oktatáson át egészen az halálig, kivéve a médiát. Hm, mit is állít ezzel Cohn Úr?

Náluk, azaz a sokat hivatkozott nyugaton úgy van, hogy a senki által meg nem választott testület/akármi (hiszen senki nem szavazott sem az az Axel-Springerrel, sem a Sanomára, stb.) akarja ellenőrzni a mindenki által demokratikusan megválasztott magyar kormányt. Ez pedig simán a diktatúra rövid jellemzője. A médiadiktatúráé.

Egy örökbecsűvel zárva, most akkor hogy?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://h-turul.blog.hu/api/trackback/id/tr302875595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása